2013. március 28., csütörtök

Negyedik nap - Sepsiszentgyörgy

A harmadik nap a reggeli elfogyasztása után végre megtekintettük a Székely Nemzeti Múzeumot.

A múzeumban megismerkedhetünk a székely kultúrával és Erdély történelmével is. A múzeum után egész napos kirándulásra indultunk.

Először Feldoboly kicsinyke falujába látogattunk el. Itt megtekintettük a falu híres templomát, ami egyedi mennyezete miatt egyedülálló a világon.

Feldoboly után Zágonba látogattunk, itt megtekintettük, majd meg is koszorúztuk a Mikes-kertben található Mikes Kelemen emlékművet. Itt Zombori Dániel ismertette Mikes Kelemen életútját.

Zágon után megkoszorúztuk Kőrösi Csoma Sándor emlékművét, ahol Széll Dávid ismertette az életútját és jelentőségét.

Ezután Kovászna városa következett. Itt megtekintettük a város híres borvízforrásait, majd meg is kóstoltuk vízét.

Végül utolsó állomásunk következett, ami nem volt mást, mint a gelencei római katolikus templom, amelyet a Kulturális Világörökség részeként tartanak számon. Itt megtekintettük a templom belsejében található csodálatos freskókat, amelyek közül az egyik Szent László legendáját, a másik pedig a passiót mutatja be. Kirándulásunk utolsó állomása Kézdivásárhely volt, ahol megtekintettük Gábor Áron emlékművét.

A kirándulás végeztével visszatértünk Sepsiszentgyörgyre, ahol elfogyasztottuk a vacsoránkat és elkezdtünk készülődni a másnapi visszaútra.